Fortryder du købet er det helt ok.

Læs mere her hvordan du gør.

5. Fortrydelsesret

Du har hele 60 dage til at ombytte eller returnere varer købt på paperdeluxe.dk. 

Fortrydelsesfristen udløber 60 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 60 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 60 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@paperdeluxe.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i salgs- og leveringsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. 

5.1 Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

5.2 Uafhentet pakker

Hvis du undlader at hente en pakke i pakkeshop og denne sendes retur til os, skal du betale de reelle omkostninger, som fragtfirmaet pålægger os for returforsendelsen. Hvis du ønsker pakken genfremsendt, skal du betale en eventuel ny leveringsomkostning.

5.3 Ombytning

Det er ikke muligt at bytte dine varer til noget andet. Du skal i stedet returnere de varer, som du ikke ønsker. Parallelt hermed skal du bestille de varer, du i stedet ønsker i webshoppen, præcis som en ny ordre.


5.4 Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Returvarer sendes til paperdeluxe.dk, Geminivej 4, 2670 Greve.

Du bærer risikoen for varen indtil vi har modtaget den.

Du har mulighed for at købe en GLS returlabel hos os og aflevere returpakken i den nærmeste GLS PakkeShop. Du beder blot om en returlabel, når du skriver til vores kundeservice, og vi sender den til din mail, så den er lige til at printe ud og sætte på din pakke. Her skal du være opmærksom på, at der pålægges et fragtgebyr på 49 kr. som trækkes fra det beløb, du har købt for.

Du har også mulighed for at returnere på vores adresse.

Hvis du har spørgsmål til ombytning og retur, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice på kundeservice@paperdeluxe.dk eller på telefon +45 30 70 24 12.


5.5 Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet, du kan få tilbage, afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det sandsynligvis medføre en værdiforringelse af varen.


5.6 Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostniner i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget i din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Der kan gå op til 5 bankdage før overførslen er endeligt gennemført.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen , med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.


5.7 Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

  • Levering af varer, som er fremtillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg
  • Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter levering.


Varen sendes til:

Paperdeluxe.dk
Geminivej 4
2670 Greve
Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.


6. Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. 

Du skal reklamere inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Varen sendes til:

Paperdeluxe.dk
Geminivej 4
2670 Greve
Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet sammen med en kopi af faktura.

Hvis du ønsker at reklamere over en vare, skal du kontakte vores kundeservice på e-mail: kundeservice@paperdeluxe.dk 

 

7. Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på e-mail: kundeservice@paperdeluxe.dk  eller tlf. +45 30 70 24 12. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Danmark
Klageportalen for Nævnenes Hus

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:
paperdeluxe.dk ApS
Geminivej 4
2670 Greve
CVR nr.: 40516832
e-mail: kundeservice@paperdeluxe.dk
Tlf. +45 30 70 24 12

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Vedrører ordrenr.: __________________________

 

Bestilt den: ____________________________    Modtaget den: ____________________________

Forbrugerens navn: __________________________________________________________________________________________

Forbrugeren adresse: ______________________________________________________________________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir) _____________________________________________________________

Dato: ____________________